Tento web využíva cookies na poskytovanie služieb a analýzu webu. Návštevou tejto stránky, ktorú prevádzkuje združenie IAB Slovakia, súhlasíte s používaním cookies. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac info. Súhlasím.

7 najčastejších chýb pri programmatic nákupe, stali sa aj tebe?

  • Home
  • Novinky
  • 7 najčastejších chýb pri programmatic nákupe, stali sa aj tebe?

1. Nesprávne nastavený rozpočet – au, toto môže zabolieť každú agentúru či klienta. V prípade nastavení rozpočtu môže dôjsť k viacerým chybám. Od úplne banálnych ako nesprávne nastavená suma rozpočtu (problém nastane hlavne keď nastavíme nechtiac viac ako je naplánované), cez zamenenie denného rozpočtu s rozpočtom na kampaň alebo nesprávne nastavanie „pacingu“, kedy sa namiesto priebežného míňania rozpočtu minie suma čím skôr. V prípade všetkých možností minieš peniaze rýchlejšie ako si predpokladal, prípadne minieš viac ako si plánoval. Takto minuté peniaze už nikdy neuvidíš.

 

2. Kampaň nezačala/neodbehla – konečne si kampaň celú nastavil a spokojne zatvoríš systém. No a potom sa ideš pozrieť na výsledky kampane a prídeš na to, že kampaň ani nezačala alebo neodbehla. Dôvodov môže byť viacero, medzi najčastejšie patrí neschválená kreatíva, čo znamená, že neprešla auditom. Nastavenie, ktoré vo väčšine prípadov treba skontrolovať manuálne. Ďalším dôvodom môže byť expirácia privátnych dealov alebo nastavenie 90 a viac % viewability pre dodané impresie, kedy sa môže stať, že systém prestal nakupovať impresie, lebo nedokáže nájsť vhodný reklamný priestor. Najbanálnejšou chybou je samozrejme zlé nastavenie dátumov spustenia a ukončenia kampane. 

 

3. Počet klikov 0 – výsledok, pod ktorý sa nechce podpísať žiadna agentúra. V 99,9% prípadov to nebude neúspešnou kreatívou ale nesprávne nastaveným „click tag macro“.

 

4. Chýbajúce štatistiky v GA – zabudol si použiť pre url prekliku UTM parametre.

 

5. Kampaň beží na konšpiračnom webe a tebe to práve zavolal klient? – zabudol si využiť „exclusion list“ čiže vylúčiť weby, na ktorých sa kampaň pre brand safety nemá zobrazovať.

 

6. Výsledok kampane mohol byť lepší – v prípade, že v kampani je použitých viac kreatív a nastavil si medzi ne rovnomerné rozdelenie impresií nemusíš dosiahnuť najlepší výsledok. Správne nastavenie by totiž malo zobrazovať kreatívy, ktoré sú najúspešnejšie, čiže majú najvyššie CTR.


7. Nahral si kreatívu do AdServera Campaign manager, ale nevidíš ju v DV360? ­–  toto sa môže stať vtedy, keď nemáš správne prelinkovaný účet inzerenta v DV360 s účtom inzerenta v Campaign manageri alebo si kreatívu nahral v rámci AdServera nesprávne, napríklad pod inú stránku, ktorá nepatrí k tvojmu účtu inzerenta v DV360.

 

Odporúčanie na záver: po uložení kampane si skontroluj najzákladnejšie nastavenia ako rozpočet (výšku, spôsob použitia, špecifikáciu), dátum spustenia a ukončenia kampane, správne url s využitím potrebných parametrov. Na druhý deň kampaň skontroluj najmä či beží, nabiehajú impresie a prekliky. 

Otestuj si s nami tvoje vedomosti a skúsesnosti z programmatic nákupu v malom kvíze.

Čaká ťa v ňom 11 otázok. Priemerná úspešnosť účastníkov je aktuálne na úrovni 64,5%. Na prejdenie testom potrebuješ aspoň 75%.