Tento web využíva cookies na poskytovanie služieb a analýzu webu. Návštevou tejto stránky, ktorú prevádzkuje združenie IAB Slovakia, súhlasíte s používaním cookies. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac info. Súhlasím.

Pridaná hodnota agentúry by nemala byť len o nákupe mediálneho priestoru

Patrik Sabo pracuje ako Head of Digital v mediálnej agentúre Mindshare. Zároveň je jeden zo školiteľov digitálnej akadémie Dimaq, ktorá je určená pre všetkých, ktorí si chcú doplniť vedomosti z digitálu. Organizátorom kurzu je združenie IAB Slovakia. Spoznajte Patrika prostredníctvom našich otázok.

 

Čomu konkrétne sa venujete na súčasnej pozícii?

Ako Head of Digital mám privilégium viesť digitálny tím zložený z veľmi šikovných a milých ľudí, čo mi moju prácu veľmi uľahčuje a spríjemňuje. Zároveň mám na starosti strategické digitálne otázky v rámci širokého portfólia našich klientov, no pomerne intenzívne sa venujem aj new business aktivitám. Mimo mojej práce sa od roku 2019 z pozície trénera venujem aj vzdelávaciemu programu v online marketingu – DIMAQ, ktorý sa na moju radosť teší stále väčšej obľube nielen agentúr, ale aj zadávateľov a mediálnych domov.

Pre akých klientov pracujete?

Unilever, Mazda, Decathlon, Kärcher, F&F, mBank, Sanofi a ďalší.

Čo považujete za highlight svojej kariéry alebo nejaké zlomové momenty?

Rok 2015, keď som sa stal zodpovedným za digitálne oddelenie v Mindshare.

Aké ocenenia ste získali a chceli by ste sa nimi pochváliť?

Ocenenia nevnímam ako hlavný highlight pracovného úspechu, aj keď bohužiaľ niekedy to tak na našom trhu vyzerá. Každý chce vymyslieť WOW kampaň, ktorá vyhrá niektorú z prestížnych ocenení, avšak častokrát mám pocit, že efektivita a napĺňanie KPIs už potom nikoho nezaujímajú.

Blogy, ktoré ste napísali?

Je ich niekoľko, nájdete ich tu.

Čo je vašou srdcovkou v online?

Jednoznačne programatický nákup.

A naopak v „offline“?

Zatiaľ takú nemám, no možno ňou jedného dňa bude programaticky nakupovaný outdoor či televízia.

Aké sú zdroje inšpirácie?

Väčšinou sú to zahraničné publikácie a weby, no veľkým zdrojom inšpirácie sú pre mňa tiež kolegovia v agentúre a v GroupM. Jednak tí slovenskí, no taktiež sieťoví z iných trhov, od ktorých sa často môžeme inšpirovať.

Ak by ste mali dať slovenským marketérom iba jednu radu, aká by to bola?

Robte to tak, aby vás to bavilo. Ak vás to nebaví, hľadajte ďalej.

Čo zaujímavé ste si naplánovali v tomto roku?

Niekoľko nových klientov :).

Chybami sa človek učí. Aká bola vaša prvá veľká online chyba, „prúser“?

Asi taká klasika v rámci PPC reklamy, kde sa mi prespendovalo o pár stoviek eur viac, ako bol klient ochotný zaplatiť. Tuším to bolo na Facebooku. Teraz sa nad tým len pousmejem, no spomínam si, že vtedy ma z toho pekne spotilo :).

Aký typ klienta máte najradšej?

Najradšej mám klientov, pri ktorých v našom vzťahu prevláda dôvera a s ktorými sa otvorene bavíme o ich biznis „problémoch“ a spoločne hľadáme riešenia. Som presvedčený, že pridaná hodnota agentúry by totiž nemala byť len o nákupe mediálneho priestoru.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo a prečo?

Hoci má teraz asi väčšina z nás hlavu plnú korony, za mňa je dlhodobo najaktuálnejší problém to, kam speje celkovo naša planéta. Chcel by som sa stať odborníkom na to, ako zmeniť mindset svetovej populácie tak, aby sa začala chovať uvedomelo a šetrne.

Ktorá otázka z digitálu je pre vás najľahšia?

Asi tú, či sa jedného pekného dňa stane digitál mediatypom s najvyššími investíciami zo strany zadávateľov. Odpoveď je jednoznačne áno a ja len dúfam, že to bude čím skôr.

Ktorú otázku z digitálu považujete za najťažšiu?

Ako to na digitálnom trhu bude vyzerať o 5 či 10 rokov.

 

Rozhovor s Patrikom vyšiel aj na Strategie.sk vrámci pravidelnej rubriky „Predstavujeme odborníkov z branže“.